Opisuję tylko jednostki i opcje jakie ja mogę/będę wystawiać. Kodeks oferuje więcej wyborów i opcji.
(Mastery Level X) - X oznacza ile mocy na turę może rzucić dany model/oddziałHQ:Grey Knight Grand MasterWS 6 BS 6 S 4 T 4 W 4 I 5 A 3 Ld 10 Sv 2+
WARGEAR: Terminator Armour, storm bolter, Nemesis Force Sword, frag grenades, krak grenades, psyk-out grenades, Iron Halo
SPECIAL RULES: The Aegis, And They Shall Know Know No Fear, Independant Character, Preferred Enemy (Daemons), Psyker (Mastery Level 1)Grand Strategy - Na początku gry zanim siły są rozstawiane może dać k3-em oddziałom (infantry, jump-infantry, monstrous creature, albo walker - ale NIE dla independant characterów) JEDNĄ WYBRANĄ specjalną zdolność do końca gry:
1) Przerzuty jedynek na zranienie
2) Counter-attack (USR - Rulebook)
3) Scouts (USR)
4) Oddział liczy się jakby był Troopsem (znaczniki)
PSYCHIC POWERS:Hammerhand - opisane wcześniej
Psychic Communion - Na początku tury ruchu gracza GK, mogę rzucić tą moc i dodać +1 lub odjąć -1 od wyniku rzutu kością na wyjście rezerw.
OPTIONS: Jest sporo opcji. Ja jeżeli wystawię tego Gnoja, to w takiej konfiguracji:
Storm Bolter zamieniony na Psycannona (z racji posiadania Term. Arm. -> zasady Relentless -> zawsze będzie miał 4 strzały psycannon, niezależnie czy stał czy się poruszał). Psychotroke i Rad granaty dokupione. Taka opcja kosztuje 250 pkt.
Brotherhood ChampionWS 7 BS 4 S 4 T 4 W 1 I 5 A * Ld 10 Sv 2+
WARGEAR: Artificer Armour, storm bolter, frag grenades, krak grenades, psyk-out grenades, Iron Halo
Anointed Blade: Nemesis Force Sword z przerzutami na zranienie
SPECIAL RULES: The Aegis, And They Shall Know Know No Fear, Independant Character, Preferred Enemy (Daemons), Psyker (Mastery Level 1)Titans Herald: W turze GK, Brotherhood Champion i oddział do którego dołączył mają przerzuty na trafienie,
jeżeli to oni assaultowali w tej turze*The Perfect Warrior - model nie ma normalnej liczby ataków, zamiast tego na początku fazy assault, po tym jak wszystkie ruchy są zakończone, ale żadne ciosy jeszcze nie padły musi wybrać sposób walki:
1) jeden atak (nie ma bonusu za szarżowanie) w każdy model w base contact
2) nie wyprowadza żadnych ataków, ale ma przerzuty save (armour i inv)
3) D3 (D3 +1 w szarży) ataków z Inicjatywą 10 w pojedynczego Indepa, albo monstrusa w base contact.
PSYCHIC POWERS:Hammerhand - +1 S
Heroic Sacrifice - Może być użyte, jeżeli model jest ściągany "as a casuality" w fazie assault (zarówno gracza jak i przeciwnika). Jeżeli test mocy się uda, model natychmiast wykonuje jeden atak przeciwko jednemu modelowi wroga, z którym był w base contact w chwili śmierci. Jeżeli atak trafi (tylko trafi, testu ranienia się nie przeprowadza) oba modele są ściągane (model wroga nie ma żadnych rzutów save, inv itp.), jeżeli moc się nie powiedzie tylko Brotherhood Champion normalnie schodzi ze stołu)
OPTIONS: Z sensownych opcji mogę mu jedynie dokupić Empyrean Brain Mines za 10 pkt. Normalnie standardowo kosztuje on 100 pkt
LibrarianWS 5 BS 4 S 4 T 4 W 2 I 4 A 2 Ld 10 Sv 2+
WARGEAR: Terminator Armour, storm bolter, Nemesis Force Sword, frag grenades, krak grenades, psyk-out grenades
Psychic Hood – jeżeli wrogi model znajdujący się w 24” od Libry z Psychic hood, rzuca moc psioniczną, to po jego zdaniu testu mocy psionicznej można zadeklarować użycie psychic Hooda. Libra i wrogi Psyker rzucają k6, dodają do wyniku rzutu wartość Ld, jeżeli Libra przewyższa wynik wrogiego Psykera (wyrównanie nie wystarczy) to rzucana moc wroga nie ma efektu (jakby nigdy nie była rzucona). Psychic Hooda można użyć za każdym razem gdy wrogi Psyker rzuca moc w 24” od modelu z psychic Hoodem. Nie ma limitów. Limitem jest zasięg
SPECIAL RULES: The Aegis, And They Shall Know Know No Fear, Independant Character, Preferred Enemy (Daemons), Psyker (Mastery Level 2)PSYCHIC POWERS:Hammerhand - bazowo
Might of Titan – +1 S oraz dodatkowa k6 na penetrację pojazdów dla wybranego oddziału znajdującego się w 6” od Libry
Quicksilver – rzucane na początku fazy ruchu Libry. Wybrany oddział ma inicjatywę 10 do końca tury.
The Shrounding – rzucane w fazie strzelania przeciwnika. WSZYSTKIE oddziały w 6” od Libry (Libra też) zyskują zasadę specjalną Stealth lub cover 6+ jeżeli nie są w coverze do końca tury
Smite – Psychic shooting attack: 12” S 4 AP 2 Assault 4
Vortex of Doom – Psychic Shooting attack: 12” S 10 AP 1 Heavy 1, Blast (mały)
Jeżeli test mocy psionicznej się nie powiedzie blast jest kładziony nad Librą I nie scateruje.
OPTIONS:Moc Hammerhand jest bazowo. Każdą inną można dodatkowo wykupić za 5 pkt.
Libra kosztuje 150 pkt + 5 pkt za każda kolejną moc
Inquisitor (Ordo Malleus, Ordo Hereticus, Ordo Xenos)
WS 4 BS 4 S 3 T 3 W 3 I 4 A 3 Ld 10 Sv 4+
WARGEAR: Carapace Armour, bolt pistol, chainsword, frag grenades, krak grenades, psyk-out grenades
SPECIAL RULES: Independant Character, Stubborn PSYCHIC POWERS:Hammerhand –można dokupić, patrz niżej
OPTIONS:Bazowo 25 pkt
Dokupuje się: Rad I psychotroke granaty po 15 pkt każdy. Można ewentualnie zamienić Bolt pistol na Plasma Pistol, Zamienić zbroję na Power Armour za 8 pkt, Servo skulle za 3 pkt szt., oraz za 30 pkt wykupić mu zdolność bycia Psykerem za PSyker Mastery 1 i mocą Hammerhand ;ub Psychic Communnion + Force Sword (NIE jest to tym razem broń Nemesis)
Lord Kaldor DraigoWS 7 BS 6 S 5 T 5 W 4 I 5 A 4 Ld 10 Sv 2+
WARGEAR: Terminator Armour, storm bolter,Storm Shield, frag grenades, krak grenades, psyk-out grenades
Titan Sword – Master-Crafted Force Weapon z zasadą Daemonbane (opisane przy broniach typu Nemesis) Jeżeli ataki Draigo są wymierzane w oddział zawierający przynajmniej jednego demona lub Psykera, ataki mają siłę 10.
SPECIAL RULES: The Aegis,Eternal Warrior, Fearless, Grand Strategy(to co ma Grand Master), Independant Character, Preferred Enemy (Daemons), Psyker (Mastery Level 2)PSYCHIC POWERS:Hammerhand Psychic Communion Sanctifed Flame – psychic shooting attack:
Template, S 5* AP - Assault 1
*rani demony zawsze na 2+
OPTIONS:Lord Kaldor Draigo robi z Paladynów Troops (normalnie Elity)
Castellan Garran CroweWS 8 BS 4 S 4 T 4 W 2 I 6 A * Ld 10 Sv 2+
WARGEAR: Artificer Armour, storm bolter, frag grenades, krak grenades, psyk-out grenades, Iron Halo
The Blade of Antwyr – oddziały szarżujące na Crowe dostaję zasadę Furious Charge I przerzuty na trafienie. Tak, przeciwnik dostaje bonusy a Crowe nic.
SPECIAL RULES: The Aegis, Fearless, *The Perfect Warrior(Wyprowadza ataki dokładnie tak samo jak Brotherhood Champion), Preferred Enemy (Daemons), Psyker (Mastery Level 1), Titans Herald (zasada od Brotherhood Championa)Master Swordsman – Ataki Crowe mają zasadę rending na 4+ (czyli na 4+ rani wszystko niezależnie od Toughnessa, i na 4+ ma dodatkowe k3 na penetrację pojazdu)
PSYCHIC POWERS:Hammerhand -
Cleansing Flame – moc palenia oddziałów Purifires. Rzucone na początku walki, po wszystkich ruchach, lecz zanim padną jakiekolwiek ciosy. Każdy wrogi model w tym samym Assaulcie co oddział rzucający moc otrzymuje jedną ranę na 4+. Save’y są normalnie dozwolone (armour i inv), po czym walka toczy się normalnie. Rany zadane tą mocą liczą się wyniku starcia walki wręcz.
Heroic Sacrifice – jak u Brotherhood Championa.
OPTIONS:Castellan Garan Crowe robi z oddziałau Purifires Troops (normalnie Elity)
Inquisitor Torquemada CoteazWS 4 BS 4 S 3 T 3 W 3 I 4 A 3 Ld 10 Sv 2+
WARGEAR: Artificer Armour, bolt pistol, Master-Crafted Nemesis Daemonhammer, frag grenades, krak grenades, psyk-out grenades
SPECIAL RULES: Independant Character, Psyker (Mastery Level 2), StubbornSpy Network – Przerzut na kradnięcie inicjatywy na początku gry. Mogę też kazać przeciwnikowi przerzucać.
I’ve Been Expecting You – Jeżeli w 12” od Coteaza wchodzi na stół z rezerw oddział i jest do niego LOS, to Coteaz i jego oddział mogą oddać natychmiast poza sekwencyjny strzał w ten oddział. Nie ma limitu ile razy ta zdolność działa.
PSYCHIC POWERS:Hammerhand -
Santuary – Modele chcące szarżować na Coteaza po użyciu tej mocy muszą zdać test terenu trudnego i niebezpiecznego.
OPTIONS:Coteaz robi z Inquisitorial Warbands Troops (normalnie Elity) i ściąga limit (jedna banda na jednego inkwizytora)