Informuję, że projekt wraca do łask. Rozpisałem sobie całość jeszcze raz i postanowiłem uprościć rozgrywkę zmniejszając ilość typów kart i ilość stosów na stole. Dotychczas wyglądało to tak:
Na stole:
- stos gry
- stos banku
- stos kart odrzuconych
- stos dobierania (jeden lub kilka)
Dla każdego gracza:
- karty w ręce
- stos kart zapasowych
- stos kart gotówki
- stos kart intrygi
- karta motywacji
Jak łatwo policzyć, przy czterech graczach dawało to 24 stosy na stole (plus karteczki na notatki, które były nieodzowne).
Po dłuższym namyśle wrzuciłem wszystkie opisy do excela, zrobiłem kopię zapasową i w wolnym czasie pracuję nad wersją alternatywną. Podstawowe przewidywane zmiany:
1) Z gry wylatuje gotówka. Zamiast zbierać stos kart symbolizujących pieniądze, każda karta posiadać będzie swoją wartość. Dzięki temu na stole zrobi się czyściej a gracze nie będą się wymieniali teoretyczną walutą a możliwościami, jakie dają karty.
2) wylatuje stos kart zapasowych. Karty zapasowe były niejako drugą ręką gracza do której mógł odrzucać karty, które przydałyby się później. Postaram się skupić bardziej na budowaniu dobrego układu kart w ręce niż magazynowaniu ich.
3) wylatuje stos banku. Ten mechanizm potrafił wepchnąć w ręce gracza jednorazowo masę kart, co z jednej strony było niezwykle satysfakcjonujące, z drugiej może kompletnie psuć balans.
4) przebudowa systemu motywacji. Cele będą precyzyjniejsze, a system gromadzenia punktów zwycięstwa za realizowanie zadań zostanie zastąpiony przez prostą zasadę: zrealizowałeś cel - wygrałeś!
5) zwiększone znaczenie punktów sławy. To głównie kwestia balansu, ale pracuję nad tym, by granie neutralnym, white hatem i psycholem różniło się od siebie dawało tyle samo frajdy.
6) karty wyzwań - coś w formie achivementów, zdobywanie których będzie wzmacniało naszą pozycję w grze.
To tyle. Paweł dzielnie wspiera mnie w przeprojektowaniu dzieła, więc praca powoli, acz dzielnie prze do przodu. Trzymajcie kciuki
