trzeba iść spać, bo jutro pociąg o 5:16, ale czuję, że ostatnio za bardzo zaniedbywałem forum, więc jeszcze tutaj notkę skrobnę.
Tzolk'in to gra ekonomiczna utrzymana w klimacie cywilizacji majów, ze świetnie skonstruowanym mechanizmem wykorzystującym koła zębate. plansza podzielona jest na pięć głównych obszarów- miast - z których każde generuje inne korzyści dla gracza (hodowla kukurydzy, teologia, wznoszenie budynków, pozyskiwanie surowców i dodatkowe akcje). w każdej turze gracz może posłać swoich robotników do dowolnych miast lub zdjąć ich z planszy uzyskując tym samym korzyść, przy której dany pamper się w danej chwili znajduje (nie można jednocześnie umieszczać robotników na planszy i ich zdejmować, trzeba się zdecydować). generalna zasada jest taka, że im dłużej robotnik znajduje się na planszy, ty, lepsze korzyści osiągnie gracz, gdyż umieszczając pampra na planszy sadzamy go na najsłabszym polu, a z upływem każdej tury i przesuwaniem zembatek idzie on coraz dalej.
w grze trzeba być cały czas czujnym i skupionym oraz dobrze planować swoje ruchy, tak aby nie musieć przedwcześnie zdejmować robotników z planszy. cel całej zabawy wydaje się pozornie łatwy - zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa - ale przy czwórce ciężko kombinujących graczy jest to zadanie niełatwe. bardzo fajna gra. serdecznie polecam.
_________________ Przygoda i Rozrywka? Co za kapitalny pomysł! Musimy sprawić, by ta rzecz nie stała się zbyt cholernie popularna, albowiem cała hołota także będzie chciała w to grać! - JKW Książę Walii
|