TEREN W centralnym punkcie stołu należy ustawić pojedynczy budynek reprezentujący zapomnianą świątynię, pośrodku którego umieszcza się znacznik Oka Chaosu. Rozstawienie pozostałych budynków do wyboru przez graczy, czy zastosują rozstawianie podręcznikowe (każdy po kolei dokłada domek), czy dowolny inny sposób.
CEL GRY Dotarcie do centralnego budynku, w którym znajduje się zapomniany potężny artefakt zwany Okiem Chaosu. Oko uaktywniło się w ostatnim czasie, co znacznie utrudnia eksplorację tej części ruin.
WPŁYW OKA CHAOSU Oko jest potężnym artefaktem, który zdestabilizował się po upadku meteorytu i obecnie powoduje liczne zagięcia rzeczywistości w ruinach. Każdy gracz na początku swojej tury, przed podjęciem jakichkolwiek działań wykonuje rzut na tabelę zdarzeń losowych i rozpatruje rezultat, dopiero później może normalnie wykonać swoją turę.
Ponadto artefakt wykształcił w sobie coś w rodzaju świadomości. Wie, że zbliżają się do niego poszukiwacze, którzy chcą je wydrzeć ze świątyni, a ponieważ stanowi ona źródło jego mocy, Oko za wszelką cenę chce pozostać w tym miejscu. Za każdym razem, gdy wojownik będzie chciał wejść do świątyni, wyk0naj dla niego test Ld, jeżeli nie zda, wówczas Oko przejmuje nad nim kontrolę i staje się on jego obrońcą. Taki wojownik rzuci się na każdy inny model, który spróbuje wejść do świątyni i będzie z nim walczył, nawet jeżeli będzie to wojownik z tej samej bandy. Na początku swojej następnej tury (i każdej kolejnej) w fazie rekonwalescencji wykonaj dla takiego modelu test Ld, jeżeli go zda, opamięta się i wróci pod Twoją kontrolę, jeżeli nie, to pozostanie pod wpływem Oka. Jeżeli taki wojownik będzie chciał znów spróbować wejść do świątyni, to ponownie musi testować Ld.
Jeżeli wojownikowi uda się wejść do świątyni i podejść do Oka, artefakt zaatakuje już bardziej bezpośrednio. Dla wojownika, który styka się podstawkami z Okiem (ołtarzem, cokołem etc., na którym stoi) wykonaj test T, jeżeli wojownik nie zda tego testu, wówczas otrzymuje ranę, jeżeli w ten sposób jego W spadnie do zera, to należy dla niego wykonać rzut k6 i skonsultować wynik z tabelą obrażeń. Jeżeli wojownik pomyślnie przejdzie test, to wówczas okazuje się, że wytrzymał mentalny atak Oka Chaosu i może sięgnąć po artefakt.
ZAKOŃCZENIE GRY Bitwę wygrywa ta banda, której wojownikowi uda się jako pierwszemu dotrzeć do Oka Chaosu i zdjąć je z miejsca, w którym stoi.
Jeżeli rozgrywacie kampanię: Łowcy Czarownic niszczą zdobyte Oko Chaosu, gdyż jest to przedmiot zbyt plugawy, żeby móc pozwolić mu istnieć. Usunięcie z oblicza ziemi bezbożnego przedmiotu działa na bandę motywująco, w następnej bitwie może ona przerzucić jeden nieudany test rozbicia. Opętani i Karnawał Chaosu mogą wykorzystać artefakt w następnej bitwie. Aby go użyć należy wykonać test Ld dla drużynowego maga, jeżeli test się powiedzie to udaje się skorzystać z artefaktu, ale ponieważ ma on własną wolę, trzeba dodatkowo wykonać rzut k6: 1 → artefakt oparł się woli maga, który musi wykonać test T, jeżeli go nie zda, otrzymuje ranę, 2-3 → artefakt zadziałał, ale udało mu się zbuntować i jego działanie obraca się przeciwko Twojej bandzie rzuć 2k6 i skonsultuj wynik z tabelą zdarzeń losowych, 4-5 → artefakt zadziała, a jego moc uderza we wrogą bandę (dowolnie wybraną), Twój przeciwnik musi rzucić 2k6 i skonsultować wynik z tabelą zdarzeń losowych, 6 → artefakt zadziałał dokładnie tak, jak planował mag, wybierz dowolny efekt z tabeli zdarzeń losowych i zastosuj go na dowolnie wybranej bandzie. Z dala od swojej świątyni Oko Chaosu ma ograniczoną moc, która wyczerpie się po pierwszym skutecznym użyciu, albo po trzech próbach skorzystania z niego, nawet jeżeli wszystkie okażą się nieskuteczne, po wyczerpaniu mocy Oko staje się bezużyteczne i można je wyrzucić. Pozostałe bandy mogą spróbować sprzedać Oko na czarnym rynku za 5k6 złotych koron.
DOŚWIADCZENIE +1 za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę, otrzymują oni +1 punkt doświadczenia. +1 zwycięski przywódca. Przywódca bandy, która wygrała bitwę otrzymuje +1 punkt doświadczenia. +1 za przeciwnika zdjętego z placu boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju. +1 przejęcie Oka Chaosu. Bohater, który zdobył Oko Chaosu, otrzymuje +1 punkt doświadczenia.
_________________ Przygoda i Rozrywka? Co za kapitalny pomysł! Musimy sprawić, by ta rzecz nie stała się zbyt cholernie popularna, albowiem cała hołota także będzie chciała w to grać! - JKW Książę Walii
|