TEREN Rozstawienie budynków do wyboru przez graczy, czy zastosują rozstawianie podręcznikowe (każdy po kolei dokłada domek), czy dowolny inny sposób.
LISTY GOŃCZE Do Mordheim nie trafiają niewinne owieczki. Wielu wojowników, spośród tych którzy przetrząsają obecnie ruiny w poszukiwaniu spaczenia wielokrotnie zadarło z prawem, za co na terenie całego Imperium wystawiono za nimi listy gończe. Za każdego takiego przestępcę można dostać sporą nagrodę. Również i za członkami waszych band wystawiono listy gończe i to więcej niż jeden, a wasz pech polega na tym, że nie wiecie, którego spośród waszych wojowników chce w tym momencie dopaść wasz przeciwnik. Przed rozpoczęciem rozgrywki wylosuj w tajemnicy przed przeciwnikiem jednego spośród jego bohaterów, a on wylosuje jednego spośród Twoich, to na tych wojowników będziecie polować w trakcie bitwy.
POJMANIE Zgodnie z tytułem tego scenariusza są dwa sposoby pojmania poszukiwanego przestępcy. Za żywego dostaniesz więcej złotych koron, ale martwy będzie sprawiał mniej kłopotu. Gdy zdejmiesz z placu boju wojownika poszukiwanego listem gończym decydujesz, czy chcesz go pojmać żywego, czy aż tak Tobie na tym nie zależy. W pierwszym wariancie wojownik, który powalił poszukiwanego musi go przeciągnąć poza Twoją krawędź (bądź narożnik) rozstawienia. Jeden wojownik może przeciągnąć pojmanego tylko o 4”, dwaj mogą już z nim biec. Z martwym jest o tyle prościej, że wystarczy odciąć mu głowę i przetransportować ją za krawędź (bądź narożnik) rozstawienia. Z odciętą głową można normalnie biegać.
A TERAZ ZACZYNA SIĘ ZABAWA Powyższe wytyczne odnoszą się do gry dla dwóch osób. Przy grze wieloosobowej ma miejsce niewielka modyfikacja, każdy z graczy losuje po jednym bohaterze z każdej wrogiej bandy, więc będzie miał nie jeden cel ale dwa lub trzy (i więcej, jeżeli gracie naprawdę dużą bitwę). W takim przypadku może się zdarzyć, że na jednego bohatera będzie polować kilka band. Oczywiście pojmanych można sobie wzajemnie odbijać, podobnie odcięte głowy. Reszta pozostaje bez zmian.
ZAKOŃCZENIE GRY Bitwa kończy się w momencie, gdy którejś z band uda się wynieść pojmanego lub jego głowę poza krawędź (bądź narożnik) stołu. Przy grze wieloosobowej wygrywa banda, która jako pierwsza skompletuje swoją listę. Jeżeli gra kończy się przez niezdane testy rozbicia, wygrywa nie banda, która pozostanie na placu boju, ale ta której uda się złapać najwięcej poszukiwanych wojowników.
Jeżeli rozgrywacie kampanię: Zdekapitowani wojownicy są bezapelacyjnie martwi. Wykreśl takiego bohatera z karty bandy. Dla pojmanych możecie albo rzucać na tabelę poważnych zranień, albo rozegrać scenariusz z ich odbijaniem (np. zmodyfikować do tego celu Tajne więzienie). Za pojmanych wojowników można otrzymać nagrodę w wysokości 6k6 złotych koron, natomiast za ich głowy jedynie 3k6 złotych koron.
DOŚWIADCZENIE +1 za przeżycie. Jeżeli Bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę, otrzymują oni +1 punkt doświadczenia. +1 zwycięski przywódca. Przywódca bandy, która wygrała bitwę otrzymuje +1 punkt doświadczenia. +1 za przeciwnika zdjętego z placu boju. Każdy Bohater otrzymuje +1 punkt doświadczenia za każdego przeciwnika zdjętego z placu boju. +1 wykonanie rozkazów. Bohater, który zdobył na końcu gry znajduje się we własnym punkcie zbornym, otrzymuje +1 punkt doświadczenia, nawet jeżeli jego band anie wygrała bitwy.
_________________ Przygoda i Rozrywka? Co za kapitalny pomysł! Musimy sprawić, by ta rzecz nie stała się zbyt cholernie popularna, albowiem cała hołota także będzie chciała w to grać! - JKW Książę Walii
|