Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Stół Bitewny




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ragnarok
 Post Napisane: N paź 06, 2019 15:56 
Offline
Śniący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 07, 2010 21:19
Posty: 388
Dziś miałem okazję zagrać pokazową bitwę w system "Ragnarok: Heavy Metal Combat in the Viking Age"

Gra jest małym skrimishem bitewnym osadzonym w czasach po ragnaroku. Mocno nastawiony na kampanię i rozwój bandy. Choć na początku tłucze się ze sobą zbieranina norskich łachmaniarzy to po kilku bitwach możemy mieć w swojej drużynie mityczne i magiczne stworzenia.

Wojów mieliśmy po pięć na stronę. Jednego Jarla, dwóch wojowników (mieli jakąś nordycką nazwę, ale nie pamiętam), jeden berserker i jeden łucznik.

Obrazek

Pierwsze co mnie uderzyło, to jak szybko poruszają się jednostki. Stół wydaje się pusty, jednak przy standardowej szybkości jednostki 5, mogą one chodzić na 10 cali (2pa x 5). Duże odległości na stole absolutnie nie przeszkadzały. Walką związaliśmy się już w drugiej turze.

Obrazek

Podczas walki wyszły dwa ciekawe elementy:
1. Nie można szarżować jak jesteś bliżej niż 3" (nie wiem czy to zawsze 3", czy od czegoś to zależy). Musisz wtedy podejść do walki i zaatakować. Koszt jest taki sam, jednak nie masz bonusu.
2. Przed każdą walką możesz zadeklarować Clash (tyle razy ile ma się punktów akcji). Oznacza to, że strona atakowana kula na coś w rodzaju inicjatywy, jeśli zda - ma jeden, darmowy atak przed atakiem szarżującego. Jeśli zaś nie zda - ma minusy do obrony.

Standardowe testy zdaje się na 7+ przy użyciu 2k6, ewentualnie dodając bądź odejmując różnicę wartości cech. To znaczy, jeśli wojownik z atakiem 3 atakuje wojownika z obroną 3, to zdaje na 7+, jeśli zaś berserkera z obroną 1, to zdaje ten test na 5+.

Obrazek

Po utracie Jarla musiałem się przegrupować. Berserker ruszył więc na wrogiego łucznika i tam został osaczony przez jarla Bogusia. Mój łucznik próbował trafić cokolwiek (niezbyt skutecznie, ale zaczynam się do tego przyzwyczajać). Strzelanie standardowo atak vs obrona, jeśli równe to 7+, utrudnienie jeśli odległość wynosi więcej niż połowa zasięgu.

Ostatecznie Wojownicy się wytłukli i na placu boju zostało dwóch łuczników i mój berserker. Berserker nie mógł sobie poradzić z łucznikiem, pomimo wyprowadzenia w niego 14 ataków. Dopiero przyszedł mój strzelec i go zasztyletował.

Obrazek

Jeśli chodzi o sam system: Miałem trochę wrażenie, jakbym grał w Mordheim razem z jego wkurzającą losowością. Większość rzutów odbywała się na celu w okolicach 7, a zauważyłem że połowa ataków, która powinna wejść po prostu nie weszła, bo nie. Brakuje jakiegoś sposobu na przeciągnięcie szali zwycięstwa na swoją stronę. Jednostki też się nie męczą i niewiele mają umiejętności specjalnych, przynajmniej na tym etapie gry. Kończy się to tak, że wojownicy mogą stać koło siebie kilka tur i przy odpowiedniej dawce pecha, najciekawsze co się stanie, to jak kostka spadnie ze stołu. Tym bardziej, że drobne różnice w statystykach mają niewielki wpływ na trudność rzutu. Ewentualnie w walce mogą pomóc małe błogosławieństwa, jednak przez całą grę nikt z nas tego nie użył.

Na chwilę obecną jest też tylko jedna banda. Wikingowie i nic więcej.

Myślę, że nie jest to dobry system do zagrania sobie pojedynczej bitwy raz na kilka tygodni, ale może być całkiem sensowny do prowadzenia uporządkowanej kampanii. Sporo dostępnych scenariuszy, dużo mitycznych stworzeń, system rozwoju bandy, ran i plądrowania zbliżony do tego w Mordheim przy jednoczesnej większej dynamice rozgrywki może fajnie się sprawdzać.

Jednak biorąc pod uwagę niewielką bazę graczy - zdecydowanie traktowałbym to jako system dodatkowy, w którym można przy okazji użyć swoich figurek z Sagi.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
 Post Napisane: N paź 06, 2019 15:56 
 


Góra 
  
 
 Tytuł: Re: Ragnarok
 Post Napisane: N paź 06, 2019 17:20 
Offline
Jedyny Czarny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 12:32
Posty: 2458
czyli niby warto przetestować kampanię, ale nie można, bo nie szkoda ładować w to kasę. ale te mityczne stworzenia mnie interesują.

_________________
Przygoda i Rozrywka? Co za kapitalny pomysł! Musimy sprawić, by ta rzecz nie stała się zbyt cholernie popularna, albowiem cała hołota także będzie chciała w to grać! - JKW Książę Walii


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
 Post Napisane: N paź 06, 2019 17:20 
 


Góra 
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strona główna forum » Stół Bitewny


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Tłumaczenie phpBB3.PL