Z grubsza - było sobie kiedyś bogate kupieckie miasto Mordheim którego mieszkańcy popadali w coraz większe zepsucie aż w końcu Sigmar (bóg Imperium) się wk.wił i postanowił pierdolnac w miasto kometą (taką z dwoma ogonami, bo to jego symbol). Od tego czasu w mieście zaczęły dziać się naprawdę dziwne rzeczy (kiedyś fluff był po polsku na Gildii, teraz nie wiem gdzie go szukać - a szkoda, bo warto) - po ruinach pełzają naprawdę dziwne stwory, a zewsząd przybywają bandy wojowników by przeszukać ruiny w poszukiwaniu Wyrdstone'a - najprawdopodobniej kawałków komety - bardzo rzadkiego i cennego kamienia o potężnej (i niebezpiecznej) mocy.
Cytuj:
jakie tam w ogóle armie są
Nie ma armii, są tylko bandy (warbands), z reguły liczące 7-15 wojowników. System jest stworzony pod granie kampanii, a jej zasady są bardzo ważną częścią gry. Podczas kampanii wojownicy się rozwijają (lub wskutek odniesionych ran - wręcz przeciwnie. Zranione oko raczej nie podwyższy zdolności strzeleckich, a ze zmiażdżoną nogą nie biega się zbyt szybko) a banda wzbogaca.
"Oficjalne" bandy, zalecane przez GW to:
Najemnicy (ludzie z Imperium) - Reikland, Marienburg, Middenheim w podstawowym podręczniku i Averland i Ostland w Mordheim Annual
Łowcy czarownic - kult sigmara, fanatycy którzy palą każdego na swojej drodze
Siostry Sigmara - kobiecy kult sigmara w Mordheim, nienawidzone przez łowców czarownic i uważane za heretyków. Jedyne osoby, które przeżyły zagładę Mordheim, a ich klasztor to jedyny budynek który nie uległ zniszczeniu
Kislevici - przybysze z mrozniejszych krain, prowadzący ze sobą niedźwiedzia (Tacy rusko-polacy)
Krasnoludy - wiadomo
Orkowie i Gobliny - wiadomo
Skaveni z klanu Eshin - szczuroludzie ninja
Nieumarli - grupka zombiaków/ghuli/wilków prowadzona przez wampira i nekromantę
Carnival of Chaos - nurglowy cygański cyrk - wozy cyrkowe wjeżdżają do miasta, a clowni okazują się być demonami/kultystami/rzeźnikami w służbie nurgla.
Beastmani - co to za jedni można zobaczyć w kąciku modelarskim ;)
Zedytywano i dodano: Cult of the Possessed (Kult opętanych) - kultyści dowodzeni przez maga prowadzący ze sobą potężnych Opętanych (stworów, którym dawniej Shadowlord zjadł duszę i wszystko co przyległe i trochę im się... zmutowało), mrocznych Darksouli (?) i beastmanów (chyba 0-5 limit w bandzie)
Tak po krótce, jutro zedytuje to do bardziej ludzkiej postaci i może dopisze coś jeszcze